KSIĄŻKA
"UWARUNKOWANIA INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ"
JAK ROZWIJA SIĘ INTELIGENCJA EMOCJONALNA?
Odpowiedź na pytanie „jak rozwija się inteligencja emocjonalna” znajdziesz w książce pt. Uwarunkowania inteligencji emocjonalnej.
Uwarunkowania inteligencji emocjonalnej
Autor: Joanna Piekarska
Rok wydania: 2020
Liczba stron: 140
Recenzent: prof. dr hab. Anna Matczak
Wydawca: Wydawnictwo Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej
DARMOWA DOSTAWA ekonomicznym listem poleconym Pocztą Polską; dostawa tylko na terenie Polski; płatność przelewem tradycyjnym lub przez bramkę płatności imoje po otrzymaniu potwierdzenia dostępności książki
Każdy egzemplarz z autografem autorki
CENA: 49 zł
Uwarunkowania inteligencji emocjonalnej - to książka o tym, jak rozwija się inteligencja emocjonalna
To moja książka, która powstała z pasji i fascynacji problematyką inteligencji emocjonalnej. Odpowiadam w niej na pytania: „Jak rozwija się inteligencja emocjonalna? Jak rodzice mogą wspierać rozwój inteligencji emocjonalnej swoich dzieci?”. Pisząc ją czerpałam z wyników licznych badań, które były prowadzone w Polsce, za granicą, a także przeze mnie.
W książce omawiam rozwój zdolności emocjonalnych składających się na inteligencję emocjonalną rozumianą zgodnie z koncepcją Mayera i Saloveya, czyli (1) zdolności rozpoznawania i wyrażania emocji, (2) zdolności do wykorzystywania emocji w rozwiązywaniu problemów, (3) zdolności rozumienia emocji oraz (4) zdolności świadomej kontroli emocji. Koncentruję się na okresie dzieciństwa, który jest kluczowy dla ich nabywania. Przedstawiam rolę rozwoju poznawczego oraz wpływ socjalizacji, w szczególności wpływ oddziaływań wychowawczych rodziców.
Dla kogo jest książka "Uwarunkowania inteligencji emocjonalnej"?
Ta książka jest prawdopodobnie dla Ciebie, jeśli:
- interesujesz się inteligencją emocjonalną
- jesteś rodzicem i chcesz świadomie wspierać rozwój zdolności emocjonalnych swoich dzieci
- jesteś psychologiem lub pedagogiem i chcesz dowiedzieć się więcej o rozwoju inteligencji emocjonalnej
- jesteś studentem psychologii lub pedagogiki i interesuje Cię problematyka inteligencji emocjonalnej lub szukasz odpowiedniej literatury do swojej pracy magisterskiej
O autorce
- od 24 lat zajmuję się problematyką inteligencji emocjonalnej; prowadziłam własne badania naukowe w tym zakresie
- opracowałam autorski warsztat rozwijania inteligencji emocjonalnej dla dorosłych
- jestem autorem i współautorem publikacji naukowych poświęconych inteligencji emocjonalnej
- jestem współautorem profesjonalnych testów do badania zdolności emocjonalnych, a także podręczników do tych testów; są to: Test Rozumienia Emocji oraz Skala Inteligencji Emocjonalnej - Twarze
Uwarunkowania inteligencji emocjonalnej - spis treści
Rozdział 1. Pojęcie inteligencji emocjonalnej
1.1. Sposoby rozumienia inteligencji emocjonalnej
1.2. Mayera i Saloveya koncepcja inteligencji emocjonalnej
1.2.1. Koncepcja inteligencji emocjonalnej z 1990 r.
1.2.2. Pierwsza rewizja koncepcji z 1997 r.
1.2.3. Druga rewizja koncepcji z 2016 r.
Rozdział 2. Modele rozwoju inteligencji emocjonalnej
2.1. Anny Matczak model rozwoju inteligencji emocjonalnej
2.2. Inwestycyjny model rozwoju inteligencji emocjonalnej Zeidnera, Matthewsa, Robertsa i MacCann
Rozdział 3. Rozwój inteligencji emocjonalnej a rozwój poznawczy
3.1. Prawa noegenezy Spearmana
3.2. Poznawcza reprezentacja emocji Maruszewskiego i Ścigały
3.3. Rozwój poszczególnych zdolności emocjonalnych
3.3.1. Rozwój zdolności rozpoznawania i wyrażania emocji
3.3.2. Rozwój zdolności emocjonalnego wspomagania myślenia
3.3.3. Rozwój zdolności do rozumienia i analizy emocji
3.3.4. Rozwój zdolności refleksyjnej regulacji i kontroli emocji
Rozdział 4. Rola temperamentu, osobowości oraz płci w rozwoju inteligencji emocjonalnej
4.1. Temperament a rozwój inteligencji emocjonalnej
4.2. Osobowość a rozwój inteligencji emocjonalnej
4.3. Różnice międzypłciowe w rozwoju inteligencji emocjonalnej
Rozdział 5. Rola rodziców w rozwoju inteligencji emocjonalnej
5.1. Mechanizmy oddziaływań wychowawczych
5.2. Rola oczekiwań rodziców i interpretacji zachowania dziecka
5.3. Rola ekspresji emocjonalnej rodziców
5.4. Rola reakcji rodziców na emocje dziecka
5.5. Rola rozmów o emocjach i czytania bajek
5.6. Sytuacja problemowa dziecka jako okazja do wspierania rozwoju inteligencji emocjonalnej
5.7. Przywiązanie a nabywanie zdolności emocjonalnych
5.8. Postawy rodzicielskie a rozwój inteligencji emocjonalnej
5.9. Rola inteligencji emocjonalnej rodziców
Zakończenie
Bibliografia